Dat waren de wijze woorden van een ervaren CEO toen ik nog niet zo lang CEO was in bij mijn laatste bedrijf. En hij heeft gelijk! (volgens mij dan)
Als CEO kan het behoorlijke eenzaam zijn. Je probeert zoveel mogelijk te delen met je Management Team en de organisatie, maar bepaalde zorgen over het bedrijf, over het Management Team, over de Aandeelhouders of Commissarissen kun je niet (zo makkelijk) delen en is het heel fijn om een coach te hebben.
Een coach kan de ene keer het luisterende oor zijn, en dan met ideeen komen waar je nog niet aan gedacht had, of juist een klankbord zijn.
Ik heb verschillende coaches gehad en de beste coach is in staat om je uit je comfort zone te trekken, om je groter te laten denken dan de dagelijkse dingen waar je in vast zit en je te inspireren om het bedrijf nog beter te leiden.
“Ik had coaching veel eerder moeten doen” hoor ik vaak een CEO zeggen. Ik was geen uitzondering 😉

CEO coaching om een betere leider te worden
Dit wil niet zeggen dat je nu geen goede leider bent! Helemaal niet! Een coach is kan je helpen en vooral prikkelen om jezelf anders uit te dagen en te groeien.
Hoe wordt je een inspirerende leider en geen manager?
Je organisatie beter betrekken en eigenaar maken van jouw doelstellingen
Sterke communicatie in een gedeeltelijke virtuele wereld
Wat zijn de belangrijkste pijlers die iedereen in het bedrijf kent?
Hoe gaat jouw organisatie elk kwartaal de doelstellingen halen?
Hoe kan ik helpen?
Klankbord
Zijn jouw doelstellingen helder? Heb je die helder naar je organisatie terug gekoppeld? Hoe sterk is je team? Wat zijn je zorgen en hoe zou je daarmee om kunnen gaan?
Inspiratiebron
Omdat ik meer afstand heb dan jij, ben ik in staat om je vragen te stellen die je wellicht zelf ook aan jezelf zou kunnen stellen, maar niet gesteld hebt. Laat mijn ervaringen (de goede en slechte) inspiratie zijn voor de verdere groei van jouw leiderschaps rol.
Een overschatting van mijzelf is zeker geweest dat ik mensen op nieuwe manieren kon laten werken, terwijl ze het tot nu toe ‘altijd gedaan hebben zoals het ging’, en om die reden niet of nauwelijks verandering laten zien.
Het niet nakomen van afspraken in een team is dramatisch voor het eindresultaat. Maar ja, wanneer iemand dat in zijn gewone werk ook regelmatig doet en daar niet op aangesproken wordt, hoe ga je dat dan veranderen?
Een externe persoon, niet gehinderd door ingesleten gewoontes of zelfs ‘rechten’ (het recht om je afspraken niet na te komen bijvoorbeeld) kan net het verschil maken tussen het wel of niet halen van de bedrijfsdoelstellingen!
Laat mij die externe stem zijn die helpt om jouw doelen te realiseren!